Kjøpsvilkår og betingelser

Om The Skin Shop

Selskapet har sitt sete i Skien. Selskapets postadresse er Hesselbergs gate 1a.
Ønsker du å komme i kontakt med oss kan du sende e-post til post@the-skin.no med ditt ærende og kontaktinformasjon så hører vi fra oss om kort tid.

Bestilling
Når du har fullført bestillingen sendes ordrebekreftelse til din e-postadresse. I bekreftelsen finner du informasjon om produkt(er), pris, fakturering og leveringsadresse.Hvis det er noen feil i ordrebekreftelsen skal du kontakte oss umiddelbart via e-post til post@the-skin.no.

Levering
Våre normale leveransetider er 1-4 dager dager. Forsinkelser grunnet høytider eller grunnet transportør kan ikke The Skin Shop svar for. NB! Helgbestillinger sendes førstkommende mandag.Ved forsinket leveranse, (uten at vi har opplyst om lengre leveransetid) vennligst kontakt oss på e-post: post@the-skin.no.

Vi benytter oss av Bring sine posttjenester, og pakken vil bli levert til hentested da det er tryggest mtp sporing.

Priser
Alle priser i butikken er oppgitt i NOK og inkluderer 25% moms.Vi forbeholder oss retten til endre/justere priser forårsaket av prisendringer fra leverandør, feiltrykk i prislisten og feil priser p.g.a. uriktig informasjon.

Betaling
Våre betalingsmuligheter er kreditt og debetkort, Vipps, Klarna eller Svea faktura, Svea Nedbetaling.

SVEA FAKTURA - VILKÅR

Ved betaling med faktura samarbeider vi med Svea Bank AB, filial i Norge. For å betale med faktura må du angi ditt personnummer eller organisasjonsnummer. Det vil da bli foretatt en kredittsjekk. Kredittsjekk av privatpersoner genererer et gjenpartsbrev som vil kunne bli sendt elektronisk. Forutsetningen for å betale med faktura er blant annet at du er folkeregistrert i Norge og er over 18 år.

Samtlige faktura er overdratt til Svea Bank AB, filial i Norge sin eiendom, og befriende betaling skal kun skje til Svea Bank AB, filial i Norge.

Fakturaens betalingsvilkår er normalt 14 dager. Ved for sen betaling påløper purregebyr iht. gjeldende satser, og forsinkelsesrente med den rentesats som er bestemt etter lov om renter ved forsinket betaling. Ved uteblivelse av betaling vil fakturaen bli overdratt til inkasso.

SVEA DELBETALING - VILKÅR

Gjennom vårt samarbeid med Svea Bank AB, filial i Norge kan du inngå en kontokredittavtale og dermed delbetale ditt kjøp. Kredittiden velger du ved å krysse av for det kampanjealternativet som passer for deg. Kjøpet kan alltid betales i sin helhet når som helst, innen forfall.

For å betale med delbetaling må du angi ditt personnummer, det vil da bli foretatt en kredittsjekk. En kredittsjekk vil generere et gjenpartsbrev som vil kunne bli sendt elektronisk. Forutsetningen for å delbetale kjøpet er blant annet at du er folkeregistrert i Norge og er over 18 år.

Eksempel på effektiv rente ved kjøp på 10 000 kr, løpetid 12 måneder, 0% rente, etableringsgebyr 195 kr, termingebyr 45 kr: 14,40%

Har du spørsmål kan du ringe 73 93 06 70 for mer informasjon. Allmenne vilkår finner du her.

Standardiserte europeiske opplysninger om forbrukerkreditt (SEF) finner du her.

SVEA KORTBETALING - VILKÅR

Betaling med kort skjer i henhold til gjeldende regler for online-betaling. Vi benytter Svea Bank AB sin PCI-DSS-sertifiserte kortbetalingsløsning.

Vi aksepterer følgende kort: Visa, MasterCard, XXX, XXX. Pengene reserveres på din konto ved ordretidspunktet.

Alle transaksjoner sendes sikkert og kryptert via SSL (Secure Sockets Layer). Ingen kortnummer lagres. Vi benytter den seneste sikkerhetstandarden for betalinger på nett, 3D-Secure, en standard innført av Visa og MasterCard med formål å identifisere kortholder ved kjøp på internett.

Svea tilgjengeliggjør betaling med Vipps via vår Svea Checkout. Betaling utføres via Vipps sin egen app for betaling, med de betalingsvalg som er tilgjengelig der for den enkelte bruker

Angrerett
Når du kjøper varer på internett har du som kunde 14 dager angrerett som gjelder fra det tidspunktet du har mottatt vare du har bestilt.

Når du bruker angreretten din
Du må informere oss at du angrer. Beskjeden skal sendes via e-post til post@the-skin.no I e-posten må navn, adresse, e-postadresse, ordrenummer samt hvilke produkt(er) returen gjelder for stå tydelig og klart. Du bør returnere produktene til oss umiddelbart og innen angreretten går ut (14 dager). Du er selv ansvarlig for returfrakt, levering og tilstand på produktene ved retur, produktene bør derfor sendes godt pakket inn og i originalemballasje. På refusjonsbeløpet forbeholder vi oss retten til å trekke en sum som tilsvarer verdifallet sammenlignet med den opprinnelige verdien til produktet for brukt eller skadet produkt.

Angreretten gjelder ikke for:
- Produkter som er forseglet av helsemessige- eller hygieniske årsaker, og der forseglingen er blitt brutt av deg.
- Produkter av karakter forseglet lyd eller bildeopptak og hvor forseglingen er blitt brutt av deg.
- Skreddersydd produkt som er spesialtilpasset for deg eller som har tydelig personlig preg etter dine ønsker.
- Tjenester som er fullført og hvor du eksplisitt har samtykket til at tjenesten blir utført uten angrerett.
- Varer som raskt kan bli dårligere, eksempelvis mat.- Løsnummer av aviser eller magasiner.
For mer om angrerettloven,se her.

Reklamasjon og klager
Alle produkter inspiseres før levering. Skulle produktet allikevel være skadet eller feilaktig sendt når det ankommer påtar vi oss i samsvar med gjeldende lovverk å rette opp feilen uten omkostninger.

Du må alltid kontakte oss for godkjenning før du returnerer en mangelfull vare. Reklamasjonsgrunnlaget bør sendes skriftlig umiddelbart etter at mangelen er oppdaget, og senest 2 mnd fra mangelen er oppdaget eller burde ha blitt oppdaget.

Hvordan du går fram ved reklamasjon
Eventuelle feil og mangler skal alltid rapporteres til post@the-skin.no der du oppgir navn, adresse, e-postadresse, ordrenummer og beskrivelse av feilen. Hvis vi ikke klarer å rette opp feilen eller levere lignende produkt refunderer vi deg for det mangelfulle produktet i samsvar med gjeldende lovverk. Vi står for returfrakten for godkjente klager.Vi forbeholder oss retten til å nekte reklamasjon hvis det viser seg at produktet ikke er skadet, er mangelfull eller lignende i samsvar med gjeldende lovverk. Ved reklamasjon følger vi norsk lov.Les mer her.

Ansvarsbegrensning

Vi tar ikke ansvar for indirekte skader som kan oppstå p.g.a. produktet.
Vi tar ikke ansvar for forsinkelser/feil på grunn av omstendigheter utenfor selskapets kontroll (Force Majeure). Disse omstendighetene kan for eksempel være arbeidskonflikt, brann, krig, myndighetsvedtak, redusert eller manglende levering fra leverandøren.Videre påtas det ikke noe ansvar for endringer i produkter/produktegenskaper som er endret av respektive leverandør og/eller andre faktorer utenfor vår kontroll.

Produktinformasjon
Vi reserverer oss for eventuelle trykkfeil i nettbutikken samt utsolgte produkter ved bestillingstidspunkt. Vi garanterer ikke at bildene gjenspeiler det nøyaktige utseendet til produktene da en viss fargeforskjell kan forekomme avhengig av skjerm, fotokvalitet og oppløsning. Vi gjør alltid vårt beste for å eksponere produktene så nøyaktig som mulig.

Informasjon om informasjonskapsler (Cookies)
I henhold til loven om elektronisk informasjon må besøkende på et nettsted bli opplyst om at cookies brukes. Informasjonen i cookie kan brukes til å spore brukerens surfing. Cookie er en liten tekstfil som nettstedet du besøker ber om å bli lagret på datamaskinen din for å gi tilgang til forskjellige funksjoner. Du kan stille inn nettleseren din til å automatisk nekte cookies. Mer informasjon om cookies finner du her.

Endringer i de generelle vilkår og betingelser
Vi forbeholder oss retten til når som helst gjøre endringer i vilkårene. Endringer i vilkårene vil bli lagt ut online i nettbutikken. De endrede vilkårene anses som akseptert i forbindelse med bestillinger eller besøk på nettstedet.

Tvist og valg av lov
Ved tilfeller tvist ikke kan løses mellom selskapet og kunden kan du som kunde henvende deg til Forbrukerrådet. For innbyggere i et annet EU/EØS-land enn Norge kan klager sendes online via Forbruker Europa sin side.
Ved tvist følger vi avgjørelser fra Forbrukerrådet eller korresponderende tvistemålsorgan.Tvister om tolkning eller anvendelse av disse generelle vilkårene skal tolkes i samsvar med norsk rett og lov.